sobota, 18 maja 2013

Gdzie leży Lublana?

wymiana Postcrossing
Tak naprawdę do zagłębienia wiedzy na temat Lublany - stolicy Słowenii, skłoniła mnie książka P.Coelho "Weronika postanawia umrzeć". To właśnie z tego miasta pochodziła tytułowa Weronika.

Lublana to niemal trzystutysięczna stolica Słowenii, która jest najważniejszym ośrodkiem kulturalnym, naukowym i administracyjnym. Miasto pełni również rolę centralnego węzła komunikacyjnego. Położenie, unikalny charakter grodu oraz liczne zabytki sprawiają, że jest on obecnie również ważnym punktem na turystycznej mapie Słowenii.
Turystów przyciąga kameralna starówka, której charakter wynika głównie z zabudowy renesansowej, barokowej i modernistycznej. Śródmiejskie parki oraz nadbrzeża rzeki Lublanicy zachęcają do spacerów. Nad Starym Miastem górują natomiast wzgórza Tivolski vreh, Golovec oraz zamkowe z Lublańskim Zamkiem, z których roztaczają się malownicze widoki. Położone w kotlinie miasto jest dość płaskie, ale jego krajobraz  nierozłącznie wiąże się z pobliskimi Alpami. Lublana stanowi dogodną bazę wypadową dla górskich wędrówek. To wszystko sprawia, że odwiedziny stolicy są obowiązkowym punktem każdego wyjazdu w te strony.
(źródło: http://www.visitslovenia.pl)
Ja nie miałam okazji zwiedzić tego miasta, ale mam nadzieję, że uda mi się to w przyszłości? Może ktoś z Was tam był? Jak wrażenia?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz